Etusivu

maanantai 22. elokuuta 2016

Näyttelyprosessi

Näyttely on viestintää tilassa, jolla on tarina, joka herättää mielenkiintoa ja innostusta.

Tavoitteet:
  • Kohderyhmä
  • Kävijämäärä
  • Kiinnostavuus
Henkilökunta:
  • Vastuualueet
Ripustussuunnitelma:
  • Tila
  • Fyysinen ympäristö
  • Kuvat
Markkinointi ja mainonta:
  • Missä ja milloin mainostetaan?
  • Graafinen suunnittelu, teos, laput, julisteet jne.
Viestintä:
  • Ketä haetaan yleisöksi?
  • Viestintäkanavat: amislaiset, lukiolaiset, aikuiset jne.
Lehdistötilaisuus:
  • Kierron aikataulu
Turvallisuus:
  • Suojaus: rakentamisen vaiheessa, teot
  • Huolella mietittävä logistiikka
Dokumentointi:
  • kuvaus
Lähtökohdat:
  • Aineisto, tila, liikkuminen, katsoja, resurssit
  • Kokonaisuuden arkkitehtuuri
Teesit:
  • Jokaiselle esineelle pyritään löytämään paras paikka tilassa
Oikea mitoitus:
  • Hallittu ja yhtenäinen suunnitelma
Tilan kokonaismitoitus:
  • Moduulijärjestelmä
  • Mittaverkko
Liikkumisen ja sen ohjautuvuus:
  • Ruutumainen ja seleä tilajako ok > monotonisuuden vaara
  • Keskustila yleiskatsauksille
Valo:
  • Ikkunoiden peittäminen
  • Kylmä, lämmin vai liikkuva valo?
  • Eliminoi heijastukset
Ripustumistavat:
  • Alalinja
  • Ylälinja
  • Keskilinja

maanantai 15. elokuuta 2016

Yrittäjyysviikolle valokuvausnäyttelyä

Tänään suunnitelmana yrittäjyysviikolle oli suunnitella valokuvausnäyttely, jossa haastatellaan ja esitellään eri yrittäjiä Salon alueelta.
Pohdimme tiimin kanssa seuraavaaksi mitä yrityksiä haluaisimme esitellä ja miksi juuri he. Lopuksi tiimimme päätyi viiteen eri yritykseen.
Seuraavaksi piti saada myyntipuhe tehtyä, jotta kertoisimme enemmän mitä varten tämä näyttely on. Mutta joissakin asioissa otimme sen huomioon, että joitakin lupauksia ei kannata vielä toteuttaa ettei niitä tule vahingossa toteuttamaan.
Päivän aikana ehdimme miettiä mitä kysymyksiä olisi mahdollista kysyä.

tiistai 24. toukokuuta 2016

Värit ja niiden nimet

Siniset:

1. Egyptinsininen 2. Kuninkaansininen 3. Pariisinsininen 4. Syaani


Keltaiset:

1. Keltaokra 2. Sahraminkeltainen 3. Sitruunankeltainen


Vihreät:

1. Maavihreä 2. Smaragdinvihreä 3. Lehtivihreä


Punaiset:

1. Italianpunainen 2. Kirkkaanpunainen 3. Kadmiumpunainen


Oranssit:

1. Keltaoranssi 2. Oranssinruskea 3. Punaoranssi


Mustat:

1. Viinimusta 2. Musta liitu 3. Norsunluumusta


Valkoiset:

1. Harmaanvalkoinen









Graafinen ohjeisto

Graafinen ohjeistus:

Yrityksen graafinen ilme kootaan graafiseen ohjeistukseen, joka määrittelee kaikkien graafisten elementtien käytön yksityiskohtaisesti. Ohjeistuksessa annetaan usein perustelut yrityksen graafiseen ilmeen käytölle. Ohjeistoa jaetaan paitsi yrityksen omalle henkilöstölle, joskus myös ulkoisille sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille.
Lukijalle graafinen ohjeistus kertoo sen kun ohjeistuksessa on tärkeitä elementtejä kuten logo ja liikemerkki, väri ja typografia.
Ja graafisen ilmeen tärkeimmät osat ovat logo, liikemerkki, värit, typografia ja kuvat.

Kuvassa näkyy graafisen ohjeiston värit, visuaalinen ilme ja graafinen suunnittelu.



Logot ja tunnukset

Personal Branding:


// Plenty of different takes on the way you can express one name.:

Monogram for London based tailor Roberto Revilla designed by Friends.:

Script and sans-serif logo-type for Lulu Cake Boutique designed by Peck and Co.:


Logo uses only one color which is black. It is a very simple logo with as simple name "Brown Tea and Coffee":

Motez - Very simple 3D typeface that works well. I am going to use this kind of typeface to do a simple 3D typeface for my designs.:

Woodhouse Architecture Rebrand:

La  Navidad es el día ideal para demostrar y compartir nuestros sentimientos más profundos. Es nuestra oportunidad para reflexionar sobre nuestras acciones y, sobre todo, el mejor momento para perdonar todo tipo de rencores con aquellas personas cercanas a nosotros.:


i adore this logo. so minimal, lovely, and clear. also i'm in love with round logos.:

Another version of the logo for a home-moving company. Work Inquiries → Ramotion.com GitHub | Behance | Twitter | Facebook:

Kaikki logot mitkä valitsin ja jotka jäävät mieleenpainuviksi ovat yksinkertaiset ja tunnistettavat logot. Yhdessä logossa on eri suunnitteluja yhdestä nimestä miten sitä voisi eri tavoin suunnitella ja sijoittaa. Jotkut ovat hyvin yksinkertaisia ja kirjoitettu kaunokirjallisesti. Pari logoa ovat "henkilökohtaisempia" logoja jotka ovat yksinkertaisia omalla tavallaan. Viimeinen logo on suunniteltu liittyvän koteihin ja muuttamiseen. Mielestäni kaikki logot ovat kiehtovia ja tykkään niistä kaikista, koska ne ovat yksinkertaisia ja minimaalisia.

Logo:

Logo on yrityksen tai tuotteen nimen tietty tavoin määrätty graafinen esitystapa. Logo eroaa siten liikemerkistä että liikemerkki kattaa logon lisäksi kuvallisen symbolin. Hyvä logo pitää olla yksilöllinen, tarkoituksellinen, käytännöllinen, graafinen, yksinkertainen muodoltaa ja välittää halutun viestin.




Paperien peruskoot

A-sarja:

A-sarjassa on monta eri paperikokoa ja jokaisesta eri paperikoosta muodostuu puolikas toiseen paperiin esim. A8 paperista muodostuu toinen puolikas A7:n ja A7:stä muodostuu puolikas A6:n jne. Eli jokainen paperi lisääntyy puolikkaalla, josta muodostuu isompi paperi.


A-sarjan eri kokoja käytetään muun muassa kirjoituspaperina, postikortteina ja käyntikortteina.

A3 & A4:

A3= 297x420 mm
A4= 210x297 mm


Väriavaruudet

RGB:

RGB-värijärjestelmässä värit muodostetaan sekoittamalla punaista, vihreää ja sinistä valoa. RGB-lyhenne tulee englanninkielisistä värien nimistä Red (punainen), Green (vihreä) ja Blue (sininen). Kun valoja yhdistellään värijärjestelmässä, niin silloin voidaan puhua additiivisesta-värinmuodoksesta - mitä enemmän valoa, sitä vaaleampi lopputulos on.
Värijärjestelmää käytetään värien esittämiseen tietokoneen näytöissä, puhelimissa ja televisioissa. Punaisien, vihreiden ja sinisien värit muodostuvat näyttölaitteiden pikselit valonlähteiksi.

CMYK:

CMYK-värijärjestelmää käytetään pääasiassa painotuotteita varten tehtävissä kuvissa ja aineistossa. CMYK lyhenne tulee englanninkielisistä sanoista Cyan (syaani), Magenta (magenta), Yellow (keltainen) ja Key (avainväri eli musta). Värijärjestelmän perusvärit on valittu kuvien ja graafikoiden painamiseen soveltuviksi. Kun näitä CMYK-värejä käytetään painamiseen, puhutaan yleensä neliväripainosta. Kaikki neljä osaväriä painetaan paperille erikseen. Jotta värien voimakkuutta säädellään rasteripisteillä, joiden koko ja tiheys voivat vaikuttaa lopulliseen sävyyn. Periaatteessa on mahdollista rasteroinnin avulla saada aikaan neljästä perusväristä monta erilaista sävyä.

Jolloin voidaan puhua subtraktiivisesta-värinmuodoksesta, niin CMYK-värijärjestelmässä osavärit estävät osaa valosta heijastumasta silmään - mitä enemmän värejä on käytetty, sitä tummempi lopputulos on.
RGB ja CMYK erottuvat siten, että RGB:ssä tulee enemmän valoa niin lopputulos on vaaleampi ja CMYK:ssä kun enemmän värejä on käytetty niin lopputulos on tummempi.

HEX:

Heksadesimaalijärjestelmää käytetään usein väriarvojen merkitsemiseen tietotekniikassa ja ohjelmoinnissa siten, että kaksi ensimmäistä lukua ilmoittavat kuusinumeroisesta heksidesimaaliluvusta punaisen (R) määrän, kaksi seuraavaa vihreän (G) määrän ja kaksi viimeistä sinisen (B) määrän. Luku erotetaan yleensä tässä tapauksella laittamalla risuaitamerkki (#) luvun eteen.